طب اسلامی

جمود به علم پزشکی غرب

💎 جمود به علم پزشکی غرب💎

🔷الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با جمود به علم پزشکی غرب ، شعاری است.وقتی سلامت،تغذیه،بهداشت،درمان و مسکن از الگوی توسعه ی پزشکی غرب پیروی می کند، پسوند “اسلامی -ایرانی” و جایگزین نمودن لفظ اعتباری “پیشرفت” به جای کلمه “توسعه” مسئله ای را حل نخواهد کرد.

🔷بنیان علمی آموزشی کشور- بنایی و مبنایی -غربی هست لذا الگوی پیشرفت کشور بی قید و شرط تابع متغییر بالادستی خود می باشد و در صورتی که تغییرات بنیادین در نظام آموزشی ، بویژه پزشکی که حوزه معیشت مردم از مسکن ، ملبس ، ماکل ، سلامت ، عیش و زندگی وابسته به آن است ، صورت نپذیرد ،موجب تغییرات فرمی و ظاهری می شود که خود موجب التقاط بیشتر در الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی خواهد شد.

🔷تا زمانی که ترس از تقسیم علوم به “علم صحیح “و ،علم باطل،”علم نافع” و “علم لا ینفع”،”علم کامل” و “علم ناقص”،”علم اسلامی” و “علم غیر اسلامی” هست و سعی در خنثی نشان دادن علم داریم نمی توان الگوی پیشرفت را به “اسلامی” و “غیر اسلامی” تقسیم کرد.

🔷البته ما در گذار اساسی و “پیچ تاریخی” در تبین و ترویج این گفتمان سوم هستیم.امروز سونامی “طب اسلامی ایرانی” بعنوان یکی از برترین موضوعات علمی در حال فتح جامعه نخبگانی کشور است که در نظر و عمل، دو نوع علم که از جهات متعدد رئوس ثمانیه علم، متفاوت هستند را به نمایش گذاشته است.مسئله ای کل کشور نفیا یا اثباتا گریزی از مواجهه با آن ندارند.

🔷اگر در علوم راهبردی به یک “جنبش نرم افزاری” و “تحول علمی” دست نزنیم به “سبک زندگی اسلامی” دست نخواهیم یافت و لذا “الگوی توسعه غربی” با مبانی و روش های علوم انسانی و معیشتی مانع تحقق “تمدن نوین اسلامی” خواهد شد و مقابله با این پروژه “نفوذ” به “بصیرت” در قامت خود نیاز من است.

🔷جای سردار سلیمانی این عرصه ، سردار و سید شهیدان اهل قلم ، مرتضی آوینی خالیست ، او که در بحبوحه دفاع مقدس در جبهه جهاد کبیر از “اقتصاد اسلامی-صلواتی” و “اقتصاد لیبرالی” و “آموزش غربی” و “علم اسلامی” و دو گونگی “طب رایج” و “طب اسلامی” و “اعتقاد و تحلیل تاریخی انبیاء” و “تحلیل داروینی” در کتاب “مبانی توسعه تمدن غرب” می گفت.

🔷مقابله با تک مساله هایی مانند تراریخته و تغییرات ژنتیکی موجب جسارت بیشتر غرب زده ها با تکیه بر میلیون ها هم فکر دانش آموخته در نظام آموزشی نوین که لاجرم غربی هم هست می گردد.آنها در کتب درسی شستشوی مغزی میکنند و ما در رسانه های محدود خود بجای ریشه ها ،شاخه ها را نقد، آنهم محتاطانه می کنیم.

✍🏻یاداشت:م.م.ق

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن